Schepenmandaten ingevuld

Op 21 november 2012

Op 14 oktober ging de N-VA in Dessel nog 2,2% vooruit. De N-VA haalde 53,4% en met 13 zetels op 21 (voordien 11 op 19) versterkte ze haar volstrekte meerderheid. Daarom zal ze ook de volgende zes jaar op eigen kracht verder besturen.

Nadat eind vorige week bekend raakte dat Kris Van Dijck door minister Bourgeois als eerste benoemd werd tot burgemeester, werd gisterenavond de verdeling van de mandaten afgerond. Vier schepenen blijven op post, weliswaar met een gedeeltelijke verschuiving van bevoegdheden, en er verschijnen twee nieuwe gezichten in het totaalplaatje.

De gemeenteraden zullen voortaan voorgezeten worden door nieuwkomer Willy Broeckx.

Het schepencollege wordt als volgt samengesteld:

Ellen Broeckx: Leefmilieu – Afval – Nucleaire Zaken (waaronder Stora) – Jeugd

Herman Minnen: Openbare Werken – Sport – Toerisme

Pascale Segers: Onderwijs – Kinderopvang – Senioren – Ontwikkelingssamenwerking

Viviane Willems (nieuw): Informatie en Communicatie – Cultuur en Bibliotheek – Informatica - Lokale Economie

Erik Gys: Voorzitter OCMW – Financiën

Kris Van Dijck neemt naast zijn burgemeestersbevoegdheden ook de verantwoordelijkheid voor Ruimtelijke Ordening, Huisvesting en Personeel.

Met deze ploeg, een goede mix van ervaring en vernieuwing, gaat de Desselse N-VA de volgende zes jaar door ‘met verandering’.