Zaal de Eendracht zoekt nieuwe uitbater

Op 6 juni 2016

Koninklijke Fanfare De Eendracht uit Dessel stopt met de uitbating van de gelijknamige feestzaal in het centrum. De gemeente is samen met de Eendracht op zoek naar een oplossing.

Tot 2009 was de fanfare niet alleen de uitbater, maar ook de eigenaar van de feestzaal. Andere verenigingen en Desselaars konden er terecht voor feestjes en bijeenkomsten. In 2009 nam de gemeente de Eendracht over om te voorkomen dat de zaal in handen zou komen van een projectontwikkelaar en plaats zou moeten ruimen voor appartementsgebouwen. De fanfare bleef altijd uitbater, maar hoopt nu dat iemand anders die taak overneemt. "We zoeken verenigingen of particulieren die de feestzaal willen uitbaten. Op dit moment vinden er veel feestjes, voorstellingen en bijeenkomsten plaats in de voetbalkantines, maar we willen ook een zaal in het centrum behouden. Op termijn komt er in de gemeente wel het communicatiecentrum TABLOO, waarin ook verschillende zalen zullen komen. Hier moeten we nog enkele jaren op wachten", zegt schepen van Cultuur Viviane Willems (N-VA).

Bekijk ook het interview van RTV