De wildste dromen van Eric Peeters

Op 5 januari 2018

"Gemeente socialer en leefbaarder maken"

Eric Peeters is één van de negen leden van de OCMW-raad die tien keer per jaar vergaderen. Hij koestert zijn gemeente en trekt de sociale kaart.

"Ik droom van een ontmoetingsplaats waar elke Desselaar naartoe wilt. Waar iedereen, man of vrouw, jong of oud, autochtoon of allochtoon, van alle godsdiensten en nationaliteiten, zonder onderscheid zichzelf kunnen zijn. Dit in open communicatie en met respect voor elkaar. Ik droom van een Dessel waar iedereen zijn eigen kwaliteit en talenten kan ontwikkelen en waar we mekaar leren kennen. Dat Dessel een plaats mag worden waar we samen werken om onze gemeente sociaal leefbaarder te maken. Een plaats waar solidariteit niet zomaar een woord is maar een werkwoord wordt. Waar mensen klaarstaan om voor mekaar iets te betekenen... Ik droom van een plaats waar we mekaar kunnen ont-moeten. Het zou mooi zijn dat we een maatschappij kunnen opbouwen waar we samen werken aan samen leven".

Bron: De streekkrant Regio Mol-Geel (27/12/2017)