Beste Desselaar,

Met N-VA Dessel combineren we een jarenlange ervaring met vernieuwing en verjonging. Dat blijkt duidelijk uit onze lijst met eenentwintig sterke, betrokken kandidaten. Vijftien van hen hebben ervaring in college, gemeente- of OCMW-raad en zeven kandidaten die voor het eerst op de kandidatenlijst staan.

Maar verkiezingen gaan nog meer dan dat over inhoud. Slogans als ‘geen woorden maar daden’ klinken mooi maar over welke ‘daden’ spreken we dan?

Op basis van vele gesprekken met Desselaars, input van verenigingen en adviesraden, onze ronde met de caravan en vergaderingen in werkgroepen schreven we een boeiend en uitdagend programma van en voor Dessel. Het was een heel werk maar het maakt duidelijk waar N-VA Dessel voor staat. Nu en in de nabije toekomst.

Dessel staat er goed voor. We zijn een kleine gemeente maar mogen onze voet naast vele andere en veel grotere gemeenten zetten. Onze infrastructuur. Onze financiën. Ons woonbeleid. Onze gedreven personeelsleden. Allemaal voorbeelden waar we best fier op mogen zijn. Maar dit is niet vanzelf gekomen. Een doordacht en gepland beleid op basis van uitgewerkte verkiezingsprogramma’s en dit onafgebroken sinds 2007.

Aan de inkomstenzijde hielden we de belastingen voor de Desselaars laag en zochten alternatieven waar het kon. We bespaarden en bleven investeren in onze eigen infrastructuur en in die van verenigingen of clubs. Die weg blijven we bewandelen!

Wat onze plannen zijn van nu tot en met 2024 lees je in dit zeer uitvoerig verkiezingsprogramma. Wij wensen je veel leesgenot zodat je in oktober duidelijk weet waarvoor je kiest. Met jouw steun blijven we werken aan een veilig en welvarend Dessel.

Kris Van Dijck

Lijsttrekker